16.07.2012 Braşovul s-a întors acasă

Cei care au trecut prin Piaţa Sfatului au putut vedea cum a fost promovat judeţul Brașov în Timişoara, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Cluj Napoca, Bucureşti şi Mamaia, prin intermediul caravanei „Brașovul vine la tine acasă” care s-a derulat în perioada martie – iulie 2012.
Proiectul de promovare a judeţului Brașov la nivel național intitulat „Experienţe culturale de neuitat în inima Transilvaniei” a ajuns la final. Caravana cu care meşterii populari şi organizatorii au popularizat atracțiile culturale ale Țării Bârsei, Țării Făgărașului și zonei Rupea a poposit vineri, pentru câteva ore, în Piaţa Sfatului. La fel ca şi localnicii din Timişoara, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Cluj Napoca, Bucureşti şi Mamaia, braşovenii şi turiştii care au trecut prin Piaţa Sfatului au primit materiale de promovare, dar şi obiecte de artizanat caracteristice judeţului nostru. Proiectul a fost realizat de Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov (ADDJB) şi Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din judeţul Braşov (APDT), fiind cofinanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, scopul său fiind atragerea turiştilor din alte judeţe importante ale ţării. Valoarea totală a proiectului a fost de 853.991,69 lei.
În cadrul standului mobil, prin intermediul materialelor de promovare prezentate, organizatorii au dezvăluit potenţialilor turişti cetăţi şi castele, mănăstiri, ansambluri ale bisericilor evanghelice fortificate, folclor şi artă populară. Organizatorii speră că astfel numărul celor care vor alege să vină în vacanță în județul Braşov va fi mult mai mare, iar portalul
www.turculturalbrasov.ro realizat în cadrul proiectului va deveni referinţa principală pentru cei care doresc să se informeze despre obiectivele judeţului înainte de a-l vizita. „Această caravană a fost foarte bine primită în toate zonele ţării, iar localnicii ne-au felicitat, pentru că avem un judeţ foarte frumos. Standul a fost vizitat de mii de oameni de toate vârstele şi sperăm că astfel va creşte considerabil numărul turiştilor care ne vizitează”, a precizat Mihai Pascu, vicepreşedintele Consiliul Judeţean şi preşedinte al ADDJB.
Popularizarea atracțiilor județului Brașov s-a realizat prin intermediul mai multor tipuri de materiale: șapte broşuri („Mănăstiri din Ţara Făgăraşului”, „Biserici fortificate din Ţara Bârsei”, „Biserici fortificate din Zona Rupea”, „Castele şi Cetăţi din Zona Rupea, Ţara Bârsei, Ţara Făgăraşului”, „Folclor şi artă populară în Ţara Bârsei”, „Folclor şi artă populară în Zona Rupea”, „Folclor şi artă populară în Ţara Făgăraşului”), un DVD multimedia, o hartă turistică, materiale tradiţionale personalizate (păpuşi din material textil reprezentând portul tradiţional specific din Rupea, Ţara Bârsei, Ţara Făgăraşului și Șchei, linguri de lemn sculptate având diferite motive specifice, linguri de lemn pictate, pictură naivă pe sticlă reprezentând Cetatea Făgăraşului, ansamblul bisericii evanghelice fortificate din Viscri şi Biserica Neagră, ouă încondeiate). De asemenea, 10.000 de hărţi turistice au fost distribuite către 200 de unităţi de cazare din întreg judeţul.

Galerie foto

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare