12.12.2011 Campanie pentru folosirea responsabilă a numărului de urgență 112

În perioada 13 – 18 decembrie 2011, în stațiunile din județul Brașov se va desfășura o campanie de informare pentru turiștii români și străini cu privire la importanța, utilitatea și necesitatea folosirii corecte a Numărului Unic de Urgențe 112. Campania este organizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale în colaborare cu Consiliul Județean Brașov și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Ea cuprinde distribuirea de pliante, postarea în hoteluri, cabane, adăposturi, telecabine și în alte locuri publice a unor afișe și stikere de informare referitoare la numărul 112, întâlniri cu elevii aflați în tabere montane, precum și colaborarea cu diverse posturi de radio instalate pe pârtiile de schi. Obiectivele și necesitatea derulării acestei campanii au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă la care au participat colonel Dănuț Popescu, șeful Direcției Apel Unic de Urgență 112 din cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale, Cristina Rozorea, reprezentant teritorial al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, oficiali din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Brașov și Serviciului Județean de Salvamont, alături de reprezentanți din localitățile cu rang de stațiuni turistice. Din partea Consiliului Județean Brașov au fost prezenți vicepreședintele Ion Ochi (PSD) și consilierul județean social-democrat Gheorghe Duțu. „Este bine să conștientizăm populația și turiștii cu privire la importanța apelării Numărului Unic de Urgențe 112, dar și să punem la dispoziție toate datele despre însemnătatea și utilitatea lui. În momentul în care cineva sună la 112, sunt mobilizate instituții precum Poliția, Jandarmeria, SMURD sau ISU. De aceea, este de dorit ca apelurile să fie făcute doar atunci când este absolut necesar, având în vedere că dacă se blochează sistemul cu solicitări nefondate, oamenii care au cu adevărat probleme și au nevoie de ajutor sunt puși în dificultate”, a precizat Ion Ochi. El a adăugat că la nivelul Consiliului Județean s-a aprobat finanțarea activității Centrului de Coordonare și Comandă 112 din cadrul Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență.
La rândul său, colonelul Dănuț Popescu a spus că Serviciul 112 trebuie apelat doar atunci când există un risc asupra vieții și sănătății oamenilor, ordinii publice, proprietății private sau publice. „Operatorii 112 sunt în măsură să analizeze situația prin care trece fiecare cetățean care apelează numărul și să-i asigure accesul către instituțiile de intervenție care ar trebui să soluționeze situația. Mesajul nostru către orice apelant este de a ne comunica pe scurt situația și locul unde se află. Este suficient ca să înțelegem ce se întâmplă și să asigurăm o intervenție corespunzătoare evenimentului care ne este raportat”, a susținut Dănuț Popescu.
Din păcate, în județul Brașov numărul apelurilor abuzive la 112 este mai mare decât media națională. Dacă la sfârșitul lunii noiembrie la nivelul țării 68% dintre apeluri erau nejustificate, în județul Brașov aproximativ 75% dintre apeluri n-au necesitat o intervenție. Cetățenii trebuie să fie conștienți că dacă aceste apeluri n-ar exista, ar fi mult mai eficient modul în care s-ar interveni, iar resursele instituțiilor mobilizate ar putea fi folosite mult mai bine.

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare