06.03.2014 Cel mai recent studiu de trafic arată rentabilitatea aeroportului Ghimbav

Viitorul aeroport internațional de la Ghimbav va fi rentabil. Aceasta este concluzia reactualizării studiului de trafic din 2007, realizată de firma KPMG la comanda Consiliului Județean Brașov. Conform datelor prezentate de Mihai Pascu, vicepreședintele Consiliului Județean, în cadrul ședinței de plen de astăzi, dacă aeroportul ar fi funcțional (cu un număr de linii aeriene comparabil cu cel al aeroporturilor Timișoara, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș, Iași și Bacău), ar înregistra încă din primul an de funcționare între 539.000 și 677.000 de pasageri (sau echivalentul în transport de marfă – cargo). „Aceste cifre dovedesc faptul că aeroportul de la Ghimbav reprezintă o afacere, nu o pierdere, în condițiile în care, spre exemplu, aeroportul din Sibiu nu depășește pe parcursul unul an un trafic de 300.000 de călători”, a menționat Mihai Pascu. Studiul mai evidențiază faptul că în primii nouă de ani de exploatare s-ar înregistra o creștere cu 1,4% a traficului, după care ar urma zece ani de creștere cu 0,9% a traficului și cinci ani de creștere cu 0,4%. Rezultă că că în cel de-al 24-lea an de exploatare, aeroportul de la Ghimbav ar atinge 856.000 de pasageri. Vicepreședintele CJ a dat asigurări că acest studiu de trafic actualizat ține cont de toate elementele de risc care ar putea perturba activitatea viitorului aeroport, cum ar fi continuarea recesiunii economice, creșterea impozitelor și taxelor sau influența celorlalte aeroporturi din țară.
La rândul său Aristotel Căncescu, șeful administrației județene, a menționat că lucrările la aeroportul de la Ghimbav vor fi reluate în cel mai scurt timp. „Ne preocupăm să asigurăm accesibilitatea în zona aeroportului. Avem în desfășurare licitația pentru construirea celor două bretele rutiere de acces la viitorul terminal. Lucrările la pistă vor fi reluate după data de 15 martie, urmând să se încheie în două luni. S-a tranșat licitația pentru îndiguirea pârâului Besălcin, proiectul fiind în faza realizării exproprierilor. Avem o înțelegere cu ROMATSA pentru dotarea cu aparatură a viitorului aeroport. Ceea ce nu avem deocamdată sunt fondurile pentru construcția terminalului și a turnului de control, pentru realizarea balizajului și a punctului trafo. Ne-ar mai trebui maxim 20 de milioane de euro, bani pe care am putea să-i primim de la guvern având în vedere că și alte aeroporturi din țară au fost sprijinite. Orice lobby politic în acest sens ne-ar fi extrem de util. Oricum, noi suntem pregătiți să ne descurcăm și pe cont propriu, însă în acest caz ne va lua mai mult timp să terminăm proiectul”, a explicat Aristotel Căncescu. El a amintit că forul județean a demarat procedurile privind contractarea unui împrumut de 29.000.000 de lei, bani din care vor continua lucrările la suprafețele de mișcare ale aeroportului.

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare