03.12.2013 Finanțare nerambursabilă de peste 6,3 milioane de lei pentru 15 primării

Consiliul Județean Brașov, în calitate de lider de proiect, a câștigat o finanțare nerambursabilă de 6,399 milioane de lei pentru achiziționarea unui sistem informatic integrat destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic, de care vor beneficia 15 primării din județ. Este vorba despre localitățile Apața, Augustin, Bod, Cața, Feldioara, Fundata, Ghimbav, Jibert, Măieruș, Predeal, Rupea, Săcele, Sânpetru, Teliu și Zărnești, cu care Consiliul Județean a încheiat un parteneriat aprobat în plen, încă din luna mai a acestui an. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Sectorial „Creșterea competitivității economice” 2007-2013, iar astăzi șeful administrației județene, Aristotel Căncescu, și ministrul pentru Societatea Informațională, Dan Nica, au semnat contractul de finanțare. „Mă bucur că am putut accesa aceste fonduri europene care se adaugă celorlalte finanțări pe care Consiliul Județean le-a obținut în ultimii ani. Îmbunătățirea infrastructurii din localități, fie că este vorba de utilități publice sau de rețele informatice, reprezintă o preocupare constantă a noastră și suntem mulțumiți că în urma implementării acestui proiect 15 primării își vor moderniza activitatea”, a spus Aristotel Căncescu imediat după semnarea contractului. Valoarea totală a proiectului este de 6,530 milioane de lei, 98% din fonduri fiind nerambursabile. Diferența de 2% o reprezintă contribuția Consiliului Județean Brașov care în perioada de implementare a proiectului se va ridica la suma totală de 130.606,65 lei.
Servicii on-line pentru cetățeni
Proiectul se va derula în următoarele 16 luni, timp în care primăriile vor fi dotate cu echipamente informatice care vor crește calitatea serviciilor oferite cetățenilor. Prin intermediul unui portal, oamenii vor putea consulta on-line informațiile din Registrul Agricol, vor putea declara de la distanță producția, tranzacțiile și orice evenimente care privesc gospodăria lor sau exploatația agricolă înregistrată în Registrul Agricol, vor putea cunoaște în orice moment situația privind taxele și impozitele locale și chiar își vor putea plăti pe internet datoriile la bugetul local.
Dotări de ultimă generație pentru 15 primării
În cadrul proiectului, fiecare primărie va fi dotată cu câte patru calculatoare, o imprimantă multifuncțională, un echipament de rețea și un dispozitiv de conectare, o tabletă și o imprimantă portabilă. De asemenea, primăriile vor dispune de licențe atât pentru sistemul de operare și gestiunea bazelor de date, cât și pentru administrarea sistemului, registrul agricol, taxe-impozite locale, managementul documentelor, domeniul financiar-contabilitate, resurse umane, buget și managementul proiectelor. Totodată, la Consiliul Județean vor exista cinci servere care vor gestiona aplicațiile. Noile calculatoare, precum și cele deja existente în cadrul primăriilor vor fi interconectate, iar conexiunea la Internet Broadband va fi securizată.

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare