27.05.2009 Judeţul Braşov are o strategie de dezvoltare a turismului cultural

Specialiştii spanioli de la firma E-Cultura au predat preşedintelui Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, Planul de Dezvoltare Cultural-Turistică a Judeţului Braşov. Este vorba despre un document strategic a cărui aplicare va conduce la transformarea Braşovului în destinaţie de excelenţă în turismul cultural. Strategia este necesară în condiţiile în care patrimoniul cultural-istoric din judeţ cunoaşte o continuă degradare şi trebuie salvat. Totodată, din ce în ce mai mulţi oameni rămân şomeri şi dezvoltarea acestui domeniu le va da o şansă de a se reangaja. Nu în ultimul rând, specialiştii spanioli consideră că locuitorilor judeţului nostru le lipsesc sentimentul identităţii şi mândria de a aparţine acestor locuri, iar dezvoltarea turismului cultural îi va face pe oameni să se identifice cu zona în care trăiesc. Strategia presupune un plan de acţiune ce vizează îmbunătăţirea managementului în turism şi diversificarea ofertei culturale. El cuprinde mai multe tipuri de acţiuni. Unele trebuie orientate spre modernizarea, gruparea şi prezentarea resurselor turistice existente în judeţul Braşov – spre exemplu, crearea unor trasee tematice sau consolidarea atracţiei turismului prin vizitarea muzeelor. Alte acţiuni sunt pentru conservarea, promovarea şi furnizarea de noi servicii la resursele turistice existente – realizarea unui muzeu de cultură săsească, circuite turistice pentru vizitarea bisericilor fortificate şi a mănăstirilor ortodoxe, muzeu în aer liber. O serie de acţiuni trebuie îndreptate spre valorificarea unor noi resurse turistice – crearea unui centru de interpretare a lui Dracula, crearea reţelei de turism regional „Paradores”, crearea unui centru de arte regionale. De asemenea, sunt necesare acţiuni de revizuire a strategiilor turistice – consolidarea APDT ca organizaţie de gestionare turistică, întărirea reţelei de centre de informare turistică din judeţ, precum şi acţiuni de concepere a unor noi strategii de management – plan cu semnalizări turistice, program de îmbunătăţire a calităţii turismului. Planul de acţiune până în 2010 ar avea nevoie de o finanţare de peste 5,2 milioane de euro, iar pe termen lung, până în 2020, necesarul financiar pentru a pune în aplicare strategia depăşeşte 77,5 milioane de euro. Fondurile pot fi obţinute de la Uniunea Europeană.

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare