26.04.2016 Planurile pe termen scurt ale administrației județene

Tandemul de la conducerea Consiliului Județean Brașov, format din Adrian Gabor și Claudiu Coman, a susținut o conferință de presă în cadrul căreia a prezentat prioritățile de acțiune ale administrației județene pentru următoarea perioadă. Demararea proiectului de reabilitare și modernizare a corpului B al Spitalului Clinic Județean de Urgență și derularea procedurilor de licitație pentru repararea drumurilor județene sunt cele mai importante acțiuni preconizate.
Proiectul tehnic de la Spitalul Județean a fost finalizat și este discutat acum de specialiștii Consiliului Județean cu reprezentanții firmei de proiectare. „În două-trei săptămâni vom face organizarea de șantier și relocarea Unității de Primiri Urgențe și a altor secții la Staționarul Astra. Este vorba despre unul dintre cele mai importante proiecte pentru județul Brașov. Cu această investiție de 5 milioane de euro se renovează corpul B al Spitalului Județean și astfel vom avea o unitate spitalicească modernizată, igienizată și într-o stare foarte bună”, a spus vicepreședintele CJ Adrian Gabor. La rândul său, Claudiu Coman a precizat că „am convenit cu CEC Bank să nu facem în acest an nicio tragere din creditul contractat, la care avem o perioadă de grație de 24 de luni. Banii de la CEC erau destinați atât pentru aeroport, cât și pentru investiția de la Spitalul Județean. Lucrările de la spital putem să le plătim din cei 1,7 milioane de euro pe care îi avem constituiți ca provizion în urma vânzării clădirii Spitalului Dermato”. El a menționat că la aeroport, după toate probabilitățile, nu va fi derulată nicio investiție în acest an, având în vedere că trebuie rezolvată mai întâi problema juridică a terenului. În mod cert, anul viitor CJ va trebui să înceapă utilizarea creditului. În ceea ce privește drumurile județene, s-au postat în SEAP lucrări de reparații în valoare de 4,7 milioane de lei pe cele trei zone: Brașov, Făgăraș și Rupea. De asemenea, s-au lansat procedurile de licitație pentru lucrări privind siguranța circulației, marcaje rutiere și semne de circulație a căror valoare ajunge la 4,5 milioane de lei. Licitațiile vor avea loc la începutul lunii mai.
Rămân de rezolvat problemele patrimoniale
Din punct de vedere patrimonial mai sunt încă multe probleme de rezolvat la nivelul Consiliului Județean, au afirmat cei doi oficiali. Acestea vor rămâne în sarcina noii conduceri care va rezulta în urma alegerilor locale, însă „cei care vor veni după noi vor ști exact ce au de făcut și sperăm ca până la sfârșitul anului să le rezolve”, după cum a susținut vicepreședintele Gabor. „Când am preluat mandatul împreună cu domnul Mihail Veștea, am identificat 25 de probleme privind patrimoniul. În momentul de față mai sunt 19. Este vorba de clădirea Muzeului Județean de Istorie, de bastioane și turnuri, de Centrul de comandă al ISU și de alte câteva obiective de la nivelul județului pe care le avem în lucru. Din păcate a mai apărut un obstacol. Instituția Prefectului ne-a comunicat o hotărâre a Guvernului prin care se fac precizări suplimentare și amendamente asupra acordării dreptului de administrare. Se pare că nu mai putem acorda drept de admimistrare unor instituții care nu sunt în subordinea noastră. Spre exemplu, Consiliul Județean nu mai poate da Primăriei Brașov dreptul de administrare asupra unui imobil pe care-l are în proprietate. Aceeași situație o avem noi cu Casa Sfatului. Sediul este al Primăriei, activitatea este a noastră. Noi avem nevoie ca Primăria să ne dea drept de administrare, astfel încât să facem investiții acolo. Se pare că suntem blocați. Împreună cu colegul Adrian Gabor ne-am propus să mergem la Ministerul Dezvoltării și să sesizăm aceste probleme”, a explicat Claudiu Coman.

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare