17.02.2012 Președintele CJ i-a scris premierului

Având în vedere lipsa acută de fonduri cu care se confruntă județul Brașov, determinată de modul discreționar în care actuala putere a repartizat bugetul, Aristotel Căncescu, președintele Consiliului Județean Brașov, i-a transmis în această după-amiază o scrisoare premierului Mihai-Răzvan Ungureanu, prin intermediul căreia i-a solicitat sprijin financiar pentru realizarea celor mai importante obiective de investiții din județul nostru: refacerea tronsoanelor de drumuri județene deteriorate, realizarea aeroportului internațional de la Ghimbav și construirea unui spital clinic județean modern. Redăm în continuare conținutul documentului:

Către Cabinetul Primului-Ministru

Domnului Mihai-Răzvan Ungureanu, Primul-Ministru al Guvernului României

Domnule Prim-Ministru,

Cu respect și considerație vă înaintăm această scrisoare prin intermediul căreia dorim să vă aducem la cunoștință situația dificilă în care se află județul Brașov, care în ultimii patru ani s-a confruntat cu o acută lipsă de finanțare.
În timpul guvernării Emil Boc, bugetele au fost alcătuite exclusiv pe criterii politice. Ca exemplu, dacă în anul 2011 Consiliul Județean Brașov a primit 9,3 milioane de lei (echivalentul a puțin peste 2 milioane de euro) pentru reparația și întreținerea drumurilor județene, în acest an suma a scăzut la 6,5 milioane de lei, adică aproximativ 1,4 milioane de euro, în timp ce județe conduse de reprezentanți ai PDL, precum Suceava, cu un număr echivalent de kilometri de drumuri județene, au primit peste 80 de milioane de euro.
Credem că județul Brașov nu merită să fie pedepsit pentru faptul că are un președinte de consiliu județean de la PNL, mai ales că la ultimele alegeri parlamentare și prezidențiale brașovenii și-au dat votul în majoritate pentru actualul partid de guvernământ. 

În speranța că veți privi cu obiectivitate și corectitudine nevoile tuturor județelor, vă solicităm un sprijin de urgență pentru județul Brașov. Vă aducem la cunoștință faptul că din cauza condițiilor dificile cauzate de căderile abundente de zăpadă din această iarnă, fondurile alocate pentru drumuri au fost cheltuite în mare măsură pentru activitățile de deszăpezire și nu mai dispunem de alte resurse bugetare pe care să le alocăm în acest an pentru reparațiile necesare pe anumite tronsoane de drumuri județene. În ultimii ani, la nivelul județului Brașov ne-am confruntat cu situații de urgență determinate de alunecări de teren și inundații care au condus la deteriorarea infrastructurii rutiere. Nu am primit niciun sprijin din partea Guvernului, deși l-am cerut în mai multe rânduri.
În 9 august 2010 am solicitat Ministerului Administrației și Internelor inițierea unui proiect de Hotărâre de Guvern privind alocarea unor sume din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului pentru executarea unor lucrări de refacere a obiectivelor afectate de inundațiile din iunie – iulie 2010. Am fi avut nevoie de suma de 12.041.000 lei pentru refacerea unor drumuri și poduri rupte de alunecările de teren, pentru înlăturarea efectelor inundațiilor, amenajarea și consolidarea unor maluri și versanți, în comunele Cața, Sâmbăta de Sus, Șercaia, Bunești și Moieciu.
În data de 31 ianuarie 2011, am depus la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului documentația pentru includerea unui număr de șase drumuri județene în Programul Național de Dezvoltare a Infrastructurii aprobat prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 105/2010. Este vorba despre următoarele drumuri: DJ 104 Șercaia – Hoghiz (23,8 km), DJ 112 G Peștera – Măgura – Zărnești (10,7 km), DJ 101 Râșnov – U.M. 01454 (9,1 km), DJ 131 C Racoș – DN 13 (12,05 km), DJ 102 G Victoria – Viștișoara – Stațiunea Sâmbăta (9,9 km) și DJ 103 A Tărlungeni – Vama Buzăului (7,3 km). Din nefericire, solicitările noastre au rămas fără răspuns.

Domnule Prim-Ministru,

în anul 2009 fostul premier Emil Boc a venit la Brașov și a promis că va susține proiectul nostru privind construirea unui aeroport internațional la Ghimbav, de altfel cel mai important obiectiv de investiții pe care îl avem în derulare. Din păcate, a fost doar o promisiune, nimic mai mult. Din cauza situației economice dificile existente la nivel mondial, instituțiile bancare și-au retras ofertele de finanțare pe care ni le prezentaseră înainte de declanșarea crizei.
Pentru noi este evident faptul că numai comunitatea județeană, prin eforturile sale, poate să construiască acest aeroport. Consiliul Județean Brașov a alocat sume importante din bugetul propriu pentru lucrările de sistematizare a terenului și pregătire a amplasamentului (2,6 milioane de euro), precum și pentru realizarea exproprierilor necesare desfășurării investiției (4,2 milioane de euro). Legislația prevede că indiferent cine construiește o suprafață de mișcare aeronautică și indiferent de sursa finanțării, aceasta intră automat în domeniul public al statului, din rațiuni de securitate națională. Acesta a fost motivul pentru care investitorii care inițial și-au manifestat intenția de a se implica în proiectul aeroportului, au dat înapoi. În aceste condiții, am prevăzut suma de 22 de milioane de euro pentru construcția pistei și am declanșat procedurile de licitație în vederea desemnării constructorului.
Pentru finalizarea proiectului avem nevoie de sprijinul Guvernului pe care îl conduceți. Ca o comparație, vă aducem la cunoștință faptul că Primăria Municipiului Brașov a primit din fonduri guvernamentale aproape 40 de milioane de euro pentru extinderea și modernizarea domeniului schiabil din Poiana Brașov, 14 milioane de euro pentru construirea patinoarului olimpic și alte sume de ordinul milioanelor de euro pentru modernizarea Sălii Sporturilor și a bazinului de înot. Toate acestea sunt investiții lăudabile, dar nu se compară cu realizarea unui aeroport care înseamnă un obiectiv cu impact major pentru dezvoltarea întregii regiuni. Să nu uităm că Guvernul Boc a finanțat în Transilvania investiții mult mai costisitoare, dar fără o importanță atât de mare, cum a fost cazul stadionului din Cluj-Napoca ale cărui costuri au ajuns la 50 de milioane de euro. Cu o astfel de sumă alocată județului Brașov, am fi terminat construcția aeroportului și am fi reușit să modernizăm în totalitate Spitalul Clinic Județean de Urgență.

Nu în ultimul rând, Domnule Prim-Ministru,

județul Brașov are nevoie de un spital clinic județean care să corespundă standardelor europene în domeniu. În anul 2007, Ministerul Sănătății Publice a demarat un amplu proiect de modernizare a infrastructurii unităților medicale, având ca principal obiectiv creșterea accesului populației la servicii medicale performante. Având în vedere că spitalele din județul Brașov sunt pavilionare și funcționează în spații improprii desfășurării unui act medical de calitate, am fost incluși în planurile Ministerului Sănătății cu un spital nou care ar fi urmat să fie construit în zona metropolitană Brașov, pe un teren pus la dispoziție de comuna Hărman. La nivelul Consiliului Județean Brașov am pregătit studiile și proiectele necesare, Ministerul Sănătății a lansat licitația pentru construirea unei unități spitalicești în valoare de 36 de milioane de euro, dar demersurile au fost blocate odată cu contestarea acesteia. Din nefericire, după învestirea Guvernului Boc, proiectul a fost stopat și construcția acestui spital a fost anulată.
Ținând cont de starea dezastrouasă a sistemului de sănătate din România, vă rog, Domnule Prim-Ministru, să reanalizați oportunitatea construirii unui spital de urgență în județul Brașov, dar și a unei rețele de spitale în întreaga țară. Sistemul public de sănătate românesc are nevoie urgentă de ajutor.

În speranța că veți putea da curs solicitărilor noastre, vă mulțumim!


Cu stimă,

Aristotel CĂNCESCU 
Președintele Consiliului Județean Brașov

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare