10.05.2008 „Sunt fericit că pot să-mi leg numele de această mare realizare”

...spune Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean, despre aeroportul internaţional Braşov – Ghimbav

Aeroportul internaţional Braşov – Ghimbav se va realiza. Dincolo de polemicile din presă şi de luările de poziţie potrivnice proiectului formulate de anumiţi politicieni locali, aeroportul se va construi. Preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, a ţinut să contracareze declaraţiile alarmiste ale opozanţilor proiectului, potrivit cărora la aeroport nu s-ar face nimic. „Am auzit că sunt unii politicieni care n-au avut Paşte şi nici sărbători legale şi care nu ştiu decât să-şi ponegrească adversarii politici. Aceşti politicieni n-au procente prea multe în sondajele de opinie şi îşi închipuie că dacă vor duce o campanie calomnioasă şi de denigrare la adresa mea, vor obţine procente mai multe la alegeri. Nu se va întâmpla aşa ceva. Realitatea a demonstrat că cine duce o astfel de campanie nu are sorţi de izbândă. Avem şedinţe operative pe tema aeroportului în fiecare săptămână şi cunosc exact ce se face la aeroport. Vom face un grafic pe cele 30 de luni în care va trebui să executăm acest proiect”, declara Aristotel Căncescu în urmă cu câteva zile.
 
Se lucrează la aeroport
Şi consilierul judeţean Iancu Augustin Vespasian – preşedintele comisiei pentru realizarea aeroportului şi promotorul acestui proiect, este convins că numai nişte persoane răuvoitoare ar putea să critice ceea ce se face la aeroport. „Există anumiţi oameni politici care fac opinie separată faţă de proiectul nostru, în ciuda faptului că susţinerea braşovenilor în privinţa aeroportului este totală. În ultimele zile am lucrat oarecum limitaţi de ploile care ne-au blocat accesul pe teren. În această etapă trebuie să fie trasat axul pistei şi să fie identificate punctele pentru studiul geodezic care trebuie efectuat din 500 în 500 de metri, pe axul pistei. Tot în această etapă trebuie să împrejmuim terenul, dar din păcate n-am putut să facem decât o bucată din trasajul pentru viitorul gard, pentru că vremea nu ne-a permis. Lucrările au fost reluate după 1 mai. De asemenea, se ocupăm de trasarea noului drum care va face legătura între Ghimbav şi Hălchiu, având în vedere că actuala arteră traversează pista în zona de nord-est”, a spus Iancu Vespasian. El a menţionat că au fost identificare parcelele peste care va trece viitorul drum, după care se va face trasarea lui şi se vor realiza schimburile de terenuri necesare, dat fiind faptul că o parte din suprafeţe nu sunt ale Consiliului Judeţean.
 
Proiectul aeroportului, auditat de britanici
„Declaraţiile din ultima vreme făcute de anumiţi politicieni mi se par o glumă proastă. Consider că ar trebui să înceteze asemenea critici absolut nefondate faţă de proiect. Se spune că ar fi un proiect faraonic. Trebuie să se ştie că dimensionarea aeroportului a fost făcută în modul cel mai profesionist cu putinţă, iar referirile la faptul că pistele din Sibiu sau Cluj au lungimi diferite de cea a pistei de la Ghimbav sunt argumente prin care aceşti aşa-zişi politicieni încearcă să pună beţe-n roate unui proiect extrem de important. Auditul proiectului şi al amplasamentului a fost realizat de una dintre cele mai renumite firme din Marea Britanie şi din lume – Mott McDonald. Specialiştii englezi au făcut aprecieri pozitive atât faţă de proiect, cât şi faţă de amplasament. Mai mult, ne-au spus că am avut o viziune oarecum restrânsă asupra proiectului, în sensul că ar fi trebuit să mergem pe o gândire care să situeze nivelul de trafic între 1,2 milioane – 1,5 milioane de pasageri pe an. Acesta este nivelul de trafic la care se va ajunge în următorii ani. Ţinând cont de aceste prognoze, ei ne-au cerut chiar nişte modificări de proiect pe care le-am făcut”, a menţionat Iancu Vespasian.
 
Lucrări planificate pe diagrama Gantt
Braşovenii trebuie să ştie că în momentul de faţă sunt identificate parcelele şi încep schimburile de terenuri cu proprietarii din zona de nord-est a aeroportului. De asemenea, a început procedura şi urmează să se semneze contractul cu societatea care va face studiul de inundabilitate, absolut obligatoriu pentru obţinerea avizului definitiv de la Sistemul de Gospodărire a Apelor. Remarcabil este faptul că inclusiv comunitatea europeană a dat un punct de vedere pozitiv legat de această investiţie. Conducerea firmei canadiene Intelcan, cea care construieşte aeroportul şi va asigura exploatarea lui, a solicitat Consiliului Judeţean alocarea unei suprafeţe de 400-450 de metri pătraţi de birouri, deoarece urmează să aducă personal aici. De asemenea, realizatorii proiectului vor pune la punct o diagramă (diagrama Gantt) care va fi afişată pe holul Consiliului Judeţean şi pe care vor fi urmărite şi bifate toate acţiunile care sunt legate de aeroport. Astfel, oricine va dori să afle ce se întâmplă cu proiectul, va putea veni să se uite pe această diagramă. „Este vorba despre o planificare a tuturor lucrărilor care se vor desfăşura de acum şi până la darea în folosinţă a aeroportului. Cei de la Intelcan se ocupă de realizarea acestei diagrame pe care urmează s-o primim în câteva zile”, a explicat Iancu Vespasian. Trebuie spus că în prezent mai sunt în curs de realizare ridicări topografice şi măsurători.
 
Departamentul Aviaţiei Civile ia în calcul aeroportul
O altă veste bună legată de aeroport este faptul că la Consiliul Judeţean a fost transmisă o adresă din partea Departamentului Aviaţiei Civile, care a comunicat autorităţilor că nu se mai poate face nicio construcţie în zona aeroportului fără avizul acestei instituţii. „Deja suntem luaţi în seamă şi de către Departamentul Aviaţiei Civile, ceea ce este un lucru cât se poate de normal. Se dovedeşte astfel că proiectul nostru este serios şi ireversibil”, a menţionat consilierul judeţean Iancu Vespasian. „Aeroportul nu este prea mare. Este dimensionat pentru un milion de pasageri anual, iar anul trecut numai Braşovul a avut 600 de mii de turişti. El va deservi şi celelalte judeţe – Harghita, Covasna şi sunt şanse ca şi unii pasageri de la Sibiu să prefere pentru anumite destinaţii aeroportul de la Ghimbav. Tot traficul turistic de la Comarnic înspre Braşov, Covasna şi Harghita va fi preluat de aeroportul nostru. Adversarii politici sunt convinşi că aeroportul se va face. Sunt foarte mulţi supăraţi că noi facem acest aeroport. Sperăm să le treacă, mai ales când o să-l vadă finalizat. Oricum, dacă nu erau atâtea blocaje, acum era gata”, a comentat preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu.

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare