07.12.2011 Șapte km de drum județean, asfaltați de Consiliul Județean

Drumul județean 112D care face legătura între comunele Tărlungeni și Prejmer a fost modernizat cu fonduri asigurate din bugetul Consiliului Județean Brașov. Dacă până mai ieri cei șapte kilometri de drum erau doar pietruiți, acum a fost turnat un covor asfaltic de foarte bună calitate, printr-o tehnologie ecologică și modernă, care se practică pe scară largă în SUA, dar care pentru județul Brașov reprezintă o premieră. Aceasta are la bază stabilizarea drumului „in situ” prin folosirea unei enzime organice care modifică proprietățile solului. În combinație cu apa și supuse compactării, particulele de pământ se îmbină într-un proces de „cimentare”, această metodă dovedindu-se cea mai economică pentru construirea și stabilizarea de drumuri. Totodată, în execuția lucrării s-au folosit materiale locale. Important este faptul că prin aplicarea acestei tehnologii de asfaltare s-au realizat economii de 20% față de prețul de referință pe kilometru stabilit de Ministerul Transporturilor. Costurile totale ale lucrării se cifrează la 10.282.000 lei. DJ 112D este un drum important în ansamblul județului, cu o circulație intensă. „De 11 ani de când sunt primar am visat să se modernizeze acest drum care scurtează foarte mult distanța pentru autovehiculele care vin de pe drumul național 1A și merg spre Miercurea Ciuc sau Bacău. Acest drum ajută foarte mult traficul de tranzit. În prezent, drumurile județene din zona noastră sunt la standarde, sunt bine făcute”, a spus primarul comunei Tărlungeni, Kiss Iosif.
„Din păcate, cu bugetul în bătaie de joc de 2 milioane de euro pe care l-am avut în acest an pentru drumuri n-am putut să facem toate lucrările pe care ni le-am propus. Am regretul că județe ca Suceava au primit de 40 de ori mai mulți bani decât noi. Din această cauză n-am putut să construim drumuri noi sau să le reparăm pe cele pe care le avem în administrare. Din puținul pe care l-am avut am realizat acest drum, folosindu-ne de o tehnologie modernă, practicată de americani pe scară largă. Vrem s-o implementăm și în România, pentru că este economică: 1,4 milioane de lei costă asfaltarea unui kilometru de drum, față de 1,7 milioane de lei cât reprezintă prețul de referință pentru un kilometru linear, stabilit de Ministerul Transporturilor. Pe lângă economia de bani, este vorba și de calitatea drumului, care este mult mai bună”, a explicat Aristotel Căncescu, șeful administrației județene.
La rândul său, vicepreședintele Consiliului Județean Kovacs Attila a susținut la unison cu președinte Aristotel Căncescu că în condițiile subfinanțării cu care se confruntă Brașovul, pentru anul viitor administrația județeană pregătește un amplu proiect de reabilitare și modernizare a drumurilor care va fi finanțat din bugetele anilor 2013 și 2014: „Astfel vom reuși să reabilităm cele câteva drumuri județene pe care nu le-am putut face până acum. Cu banii puțini pe care i-am avut la dispoziție în acest an am reușit să refacem câteva tronsoane importante. Pe lângă acest drum, l-am reparat și pe cel de la Racoș”.

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare