07.03.2011 Încep primele lucrări la aeroport

Lucrările pentru viabilizarea celor 260 de hectare ale terenului aeroportului de la Ghimbav încep în aceste zile. Utilajele firmelor care au câştigat licitaţia pentru sistematizarea pe verticală a suprafeţei şi realizarea împrejmuirii de securitate – asocierea dintre SC Kasim Emaka SRL şi SC Conforest SA, sunt deja la faţa locului. Săptămâna trecută a avut loc predarea amplasamentului în vederea pornirii şantierului, actele fiind semnate de Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, de constructor şi proiectant. „Viabilizarea terenului este o operaţiune extrem de dificilă, care presupune dislocarea a milioane de metri cubi de pământ. Terenul va fi adus la orizontală. Acelaşi constructor va realiza şi gardul la forma lui finală. După aceea vom lansa o altă licitaţie pentru lucrările de îndiguire şi canalizare a pârâului Beselcin, astfel încât terenul aeroportului să fie ferit de apele pluviale şi de inundaţii. În această primă fază vom cheltui 69 de miliarde de lei vechi, adică aproximativ 1,6 milioane de euro din creditul de 14 milioane de euro pe care l-am luat pentru aeroport. Îndiguirea va însemna cam 2 milioane de euro”, a spus preşedintele CJ. Până în prezent, Consiliul Judeţean a cheltuit 800.000 de euro pentru legarea comunei Hălchiu la reţeaua de apă a Braşovului, lucrare absolut necesară în vederea degajării terenului pe care va fi construit aeroportul. Totodată, în aceste zile urmează lansarea licitaţiei internaţionale în vederea desemnării firmei care va executa proiectarea, construirea şi operarea aeroportului şi va asigura finanţarea. Anunţul de licitaţie urmează să fie publicat pe SEAP şi în Jurnalul European.

 
Nouă săptămâni de şantier pentru viabilizarea terenului
Andi Cadaş, reprezentantul constructorului, a menţionat că firma Kasim Emaka are experienţă în domeniu şi este agreată de Autoritatea Aeronautică Română. Ea a executat lucrări similare la aeroporturile din Târgu-Mureş şi Craiova, la Bucureşti – Băneasa şi la aeroportul militar de la Bobocu – Buzău. „De cinci ani activez în domeniul aeronautic, lucrez numai în construcţii şi numai cu aeroporturi. La Ghimbav vom face viabilizarea, adică aducerea la cotă a terenului, în vederea efectuării restului construcţiei aeroportului, precum şi împrejmuirea de securitate la forma finală. Diferenţa de nivel este între minus 50 centimetri şi plus 6 metri”, a explicat Andi Cadaş. Lucrarea va fi gata în nouă săptămâni. La rândul său, Ion Georgescu, consultantul proiectului, a accentuat faptul că administraţia judeţeană nu va contribui financiar la construcţia propriu-zisă a aeroportului, partenerul care urmează să fie selectat având această obligaţie. „Ne interesează în primul rând ca firma care va câştiga licitaţia să respecte toate condiţionările date de lege şi insistăm ca ea să probeze că are posibilitatea finanţării pe tot parcursul derulării proiectului”, a menţionat Ion Georgescu.
 
Aeroport de 60 de milioane de euro
Faţă de varianta iniţială a proiectului, dimensiunile şi implicit costurile aeroportului au fost reduse cu 30%, aceasta fiind o cerinţă în vederea obţinerii finanţării. Acum valoarea investiţiei este estimată la 60 de milioane de euro, însă posibilitatea extinderii ulterioare a aeroportului rămâne deschisă. Aeroportul va avea toate componentele care să-l facă funcţional: pistă, sistem de protecţie navigaţie aeriană, terminal, remiză pentru pompieri şi utilaje. Pista va fi dimensionată astfel încât să primească avioane mediu curier din anumite serii ale clasei Boeing 737 şi Airbus 320. Lungimea minimă a pistei va fi de 2.500 – 2.600 de metri, terenul permiţând construcţia unei piste de până la 3.060 de metri.

Toate știrile...

Evenimente în desfășurare