Mass Media

MONITORUL EXPRES, 23 mai 2019

Dr. Dan Moraru rămâne la conducerea Spitalului de Pneumoftiziologie
M.P.

Spitalul clinic de Pneumoftiziologie Braşov va fi condus pentru următorii patru ani tot de dr. Dan Moraru, care a cîştigat concursul pentru postul de manager al Spitalului TBC. Preşedintele Consiliului Judetean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, a semnat contractul de management al doctorului Dan Moraru pentru următorii patru ani şi spune că se bucură că la această unitate medicală există continuitate. „La conducerea Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie avem continuitate, prin managerul dr. Dan Moraru, care în aceşti ani a avut o activitate remarcabil. De altfel, ceea ce ne dorim este să avem un management eficient şi competent la toate cele şase spitale pe care le coordonam, astfel încât să putem continua proiectele de investiţii şi să îmbunătăţim condiţiile oferite pacienţilor noştri”, a declarat presedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea. Pentru umătorul mandat, managerul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie îşi propune dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii spitalului pentru asigurarea unui act medical de calitate, diversificarea serviciilor medicale oferite pacienţilor şi continuarea campaniilor de conştientizare şi prevenţie desfâşurate în judeţ. Dan Moraru este la conducerea Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie de zece ani. În prezent toate spitale din municipiul Braşov, aflate în coordonarea Consiliului Judeţean, au manageri desemnaţi în urma unui concurs. Excepţie face Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, unde concursul este încă în desfăşurare şi Spitalul Clinic de Psihiatrie şi Neurologie, unde concursul a fost suspandat de instanţă, până la judecarea contestaţiei depuse de fostul manager, dr. Alexandru Grigoriu, iar conducerea interimară este asigurată de dr. Nicuşor Bîgiu. La Spitalul Clinic de Copii, noul manager desemnat prin concurs este Monica Săbăduşi, la Spitalul de Obstetrică şi Ginecologie „A. I Sbârcea“, dr. Mircea Preda, iar la Spitalul de Boli Infecţioase, manager a rămas dr. Ramona Ionescu. Toţi managerii desemnaţi prin concurs au un mandat de patru ani la conducerea unităţilor medicale.
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=actualitate&s_id=191251&Dr-Dan-Moraru-ramane-la-conducerea-Spitalului-de-Pneumoftiziologie



BRASOVMETROPOLITAN.RO, 22 mai 2019

Dr. Dan Moraru va conduce Spitalul de Pneumoftiziologie Brașov pentru încă patru ani
Concursul pentru postul de manager al Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie a luat sfârșit, actualul manager, dr. Dan Moraru urmând să rămână în continuare pe post. Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, a semnat contractul de management al doctorului Dan Moraru pentru următorii patru ani. „La conducerea Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie avem continuitate, prin managerul dr. Dan Moraru, care în aceşti ani a avut o activitate remarcabilă. De altfel, ceea ce ne dorim este să avem un management eficient și competent la toate cele șase spitale pe care le coordonăm, astfel încât să putem continua proiectele de investiții şi să îmbunătăţim condiţiile oferite pacienţilor noştri”, a declarat preşedintele CJ Brașov, Adrian-Ioan Veştea. Pentru umătorul mandat, managerul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie îşi propune dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii spitalului pentru asigurarea unui act medical de calitate, diversificarea serviciilor medicale oferite pacienţilor şi continuarea campaniilor de conştientizare şi prevenţie desfăşurate în judeţ. Dan Moraru este la conducerea spitalului de zece ani.
https://brasovmetropolitan.ro/2019/05/dr-dan-moraru-va-conduce-spitalul-de-pneumoftiziologie-brasov-pentru-inca-patru-ani/



STIRIDEBRASOV.RO, 22 mai 2019

Cel mai longeviv director de spital rămâne în funcție. A câștigat concursul pentru postul de manager
Medicul Dan Moraru îşi continuă activitatea în fruntea Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie Braşov, unitate medicală pe care o conduce din anul 2010. În urma finalizării concursului pentru ocuparea funcţiei de manager, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a semnat contractul de management al doctorului Dan Moraru. Pentru următorii patru ani, managerul îşi propune dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii spitalului pentru asigurarea unui act medical de calitate, diversificarea serviciilor medicale oferite pacienţilor şi continuarea campaniilor de conştientizare şi prevenţie desfăşurate în judeţ. „La conducerea Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie avem continuitate, prin managerul dr. Dan Moraru, care în aceşti ani a avut o activitate remarcabilă. De altfel, ceea ce ne dorim este să avem un management eficient și competent la toate cele șase spitale pe care le coordonăm, astfel încât să putem continua proiectele de investiții şi să îmbunătăţim condiţiile oferite pacienţilor noştri“, a menţionat preşedintele CJ Adrian Veştea.
https://www.stiridebrasov.ro/cel-mai-longeviv-director-de-spital-ramane-functie-castigat-concursul-pentru-postul-de-manager



MONITORUL EXPRES, 16 mai 2019

Nu se poate fără
„Studiu de viaţă sălbatică“ şi harta zgomotului pentru Aeroport
Mihaela Parghel

• Consiliul Judeţean Braşov are de realizat câteva studii şi de obţinut unele avize şi autorizaţii, înainte de a trece la lucrări de maximă importanţă
După ce a amenajat pista de decolare/aterizare şi calea de rulare Alfa, şi a semnat deja câteva contracte importante pentru construirea unor componente ale aeroportului – aşa cum sunt remisa de pompieri, drumul perimetral şi, cel mai nou, terminalul, Consiliul Judeţean Braşov are de realizat câteva studii şi de obţinut unele avize şi autorizaţii, înainte de a trece la lucrări de maximă impotranţă.
Dosar important 
Astfel, preşedintele CJ, Adrian Veştea, a declarat că, în ceea ce priveste realizarea celor nouă obiective, respectiv clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, parcarea auto şi drumul de acces terminal – DJ 103C, drumurile tehnologice interioare, împrejmuirile şi porţile, reţelele interioare în aeroport şi platforma antisuflu, contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost semnat la începutul acestui an. Pentru acest proiect au fost pregătite documentaţiile de avizare la toate instituţiile abilitate, printre care, Electrica, Sistemul de Gospodărire a Apelor, Agenţia pentru Protecţia Mediului. Toate vor fi puse într-un dosar pentru emiterea autorizaţiei de construire, care să permită pornirea şantierului. Acest contract a fost atribuit tot firmei sibiene SC Construcţii SA, aceeaşi care va proiecta şi construi şi terminalul aeroportului.
Urmează licitaţia pentru balizaj
După semnarea contractelor pentru calea de rulare Alfa, pentru cele nouă obiecte, respectiv pentru terminal, urmează alte licitaţii, a mai spus preşedintele CJ Adrian Veştea. Astfel, au fost finalizate si trimise spre avizare caietele de sarcini pentru realizarea balizajului pistei si a altor amenajări adiacente, precum şi pentru realizarea drumului perimetral. Tot în ceea ce priveşte balizarea, împreună cu Electrica, se caută acum o solutie pentru marcarea unor stâlpi de înaltă tensiune din zona aeroportului.
Studiul de zgomot ar putea fi făcut de primăria Ghimbav
În paralel, va fi nevoie şi despre realizarea unor studii suplimentare. „Trebuie să facem un «studiu de viaţă sălbatică», ce presupune monitorizarea faunei din proximitatea aeroportului timp de un an. Va trebui să monitorizăm inclusiv rutele de migraţie ale păsărilor”, a declarat Adrian Veştea, care a amintit şi despre necesitatea unei hărţi de zgomot. Aceasta ar putea fi realizată de Primăria Ghimbav, care trebuie să îşi facă în viitorul apropiat un astfel de studio, cară pe teritoriul localităţii, care să cuprindă şi zona aeroportului. „Noi putem face o astfel de hartă de zgomot numai pentru incinta aeroportului”, a mai spus Adrian Vestea. De asemenea, în scurt timp va fi gata şi studiul de dirijare a traficului, realizat de Eurocontrol, a mai anunţat Adrian Veştea. Acest studiu va stabili dacă la aeroportul Braşov se va construi un turn de control clasic, sau se va apela la soluţia „remote tower”, adică pe dirijarea „la distanţă” a traficului aerian.
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=actualitate&s_id=191089&Nu-se-poate-fara-„Studiu-de-viata-salbatica“-si-harta-zgomotului-pentru-Aeroport



BRASOVMETROPOLITAN.RO, 15 mai 2019

Consiliul Județean Brașov, obligat să facă și un „Studiu de sălbăticie” pentru Aeroportul Brașov. În ce stadiu de află aeroportul și ce mai e de făcut 
Până anul viitor, când administrația județeană brașoveană estimează că se vor termina lucrările la aeroportul Brașov mai sunt de făcut destule lucrări și studii.  Stadiul implementării proiectului a fost prezentat marți de președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, după ce a anunțat câștigătorul licitației pentru proiectare și construirea terminalului aeroportului, respectiv firma sibiană SC Construcții SA. Astfel, în ceea ce priveşte realizarea celor nouă obiective, contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost semnat la începutul acestui an. Pentru acest proiect au fost pregătite documentaţiile de avizare la toate instituţiile abilitate, printre care, Electrica, Sistemul de Gospodărire a Apelor, Agenţia pentru Protecţia Mediului, după care se va depune dosarul în vederea obţinerii autorizaţiei de construire. Acest contract a fost atribuit tot firmei sibiene SC Construcții SA. Reprezentantul administrației județene a mai spus că au fost finalizate şi trimise spre avizare caietele de sarcini pentru realizarea balizajului pistei şi a altor amenajări la aceasta, precum şi pentru realizarea drumului perimetral. De asemenea, împreună cu  Electrica, se va găsi o soluţie privind balizarea unor stâlpi de înaltă tensiune din zona aeroportului.
Ghimbavul ar trebui să facă o hartă de zgomot
În ceea ce privește studiile, Adrian Veștea a declarat că „trebuie să facem şi un «studiu de viaţă sălbatică», ce presupune monitorizarea faunei din proximitatea aeroportului timp de un an. Va trebui să monitorizăm inclusiv rutele de migraţie ale păsărilor”. Totodată, va fi nevoie de o hartă de zgomot, însă Veștea a afirmat că aceasta ar trebui să fie realizată de Primăria Ghimbav, care care poate cuprinde în analiză teritoriul localităţii. „Noi putem face o astfel de hartă de zgomot numai pentru incinta aeroportului”, a mai spus Adrian Veştea.
CJ Brașov va afla răspunsul la întrebarea: turn clasic sau „remote tower”
Început anul trecut, studiu privind dirijarea traficului, realizat de Eurocontrol va fi gata în scurt timp, a mai anunțat Adrian Veștea. Acest studiu va stabili dacă la aeroportul Brașov se va construi un turn de control clasic, sau se va apela la soluția „remote tower”, adică pe dirijarea „la distanță” a traficului aerian. Nu în ultimul rând, în scurt timp va fi stabilită conducerea regiei autonome recent înfiinţată pentru a implementa proiectul aeroportului va trebui să se ocupe de certificarea. 
https://brasovmetropolitan.ro/2019/05/consiliul-judetean-brasov-obligat-sa-faca-si-un-studiu-de-salbaticie-pentru-aeroportul-brasov-in-ce-stadiu-de-afla-aeroportul-si-ce-mai-e-de-facut/




Modificat la data de 23 Mai 2019

Evenimente în desfășurare